Què és l'assignatura Estada a l'Empresa

L'assignatura d'Estada a l'Empresa és una optativa general per tot el primer de batxillerat que implica la realització d'una fase d'FCT (Formació en Centres de Treball).
Des del curs 2008-2009, tenim signat un acord amb la cooperativa EROSKI per a la realització de les 70h de pràctiques que té dissenyades el currículum de l'assignatura.

Tasques ha desenvolupar en la fase d'FCT

Calendari d'entrega de tasques

diumenge, 20 de febrer del 2011

BLOC 1. Contacte entre els diferents departaments de l’empresa analitzant l’organització empresarial i les seves característiques

Activitat 1. L’empresa.

A aquesta activitat es tracta de fer una descripció de l’empresa a on esteu fent les pràctiques, per completar aquesta activitat heu de desenvolupar els següents punts:

• Nom de l’empresa: Heu de cercar no només el nom comercial, sinó també la raó social.

• Història: Aquí descriureu la història de l’empresa, als documents que us subministren trobareu la informació que necessiteu. Ara bé, a la plana web d’eroski trobareu documentació per poder aprofundir més en aquest punt.

• Estructura jurídica. Eroski es presenta com una cooperativa:

o En què consisteix una cooperativa?

o Feu una descripció del cas particular d’Eroski.

• Estratègia. Quin són els objectius?, Quina és la visió del negoci que es planteja?...

• Estructura i organització. En aquest punt és important referir-se a tota la informació que trobeu en quant a organització i línees de negoci.

• L’element humà. Cerca el nombre de treballadors que ocupa l’empresa, a més tenen un paper fonamental en l’estructura de l’empresa. En què consisteix?.

• Objectius de l’empresa. Recorda que a classe vàrem veure que les empreses a més de l’objectiu del benefici, perseguien d’altres. Recorda el concepte “Responsabilitat Social Empresarial” i explica que fa Eroski en aquest sentit.

Activitat 2. Gestió financera.

A aquesta activitat tractarem els aspectes financers de l’empresa:

• Volum de negoci. Tracta de cercar en els documents el volum de vendes, beneficis,...

• Elabora dos gràfics que representin l’evolució en el temps de la xifra de negoci (ingressos per vendes) de l’empresa eroski en general i del teu centre de treball en particular.

o Realitza un inventari on quedin enumerats la totalitat de béns materials que s’utilitzen al teu centre de treball per poder dur a terme la seva activitat comercial.

Activitat 3. Gestió Comercial.

A aquesta activitat tractarem els aspectes relacionats amb els clients, les marques, les estratègies de venda..

• Classificació del sector econòmic en el què es situa l’empresa. Per fer aquest punt hauràs de fer una classificació seguint els criteris que vàrem veure a classe.

• Anàlisi del mercat. Fes una anàlisi del mercat en el que competeix l’empresa: competència, tipus de clientela, proveïdors.

• Estratègia de marca. Als documents que tens, trobaràs informació sobre les diferents marques de las qual disposa l’empresa ( aquesta informació la pots ampliar a la seva plana web). Amb aquesta informació:

o Fes una descripció detallada de les diferents marques.

o Tria tres marques o línees de producte i identifica els criteris de segmentació.

• Publicitat. Fes una descripció de les estratègies promocionals de l’empresa. Per fer aquesta activitat pots fer servir informació sobre follets publicitaris, promocions...

• El client. L’objectiu de les empreses es obtenir-ne beneficis mitjançat la satisfacció de les necessitats dels seus clients. Quina importància té el client a l’empresa? Aquesta informació la trobaràs als dossiers que t’hem facilitat.

Data d’entrega: 8 març 2011bendinatestadaempresa@gmail.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada